Week 13 - Reisverslag uit Almoradí, Spanje van Ella en Romy Beenen en Luttmer - WaarBenJij.nu Week 13 - Reisverslag uit Almoradí, Spanje van Ella en Romy Beenen en Luttmer - WaarBenJij.nu

Week 13

Door: Ella en Romy

Blijf op de hoogte en volg Ella en Romy

05 Mei 2018 | Spanje, Almoradí

Hollaaaaa,

Daar ben ik dan eindelijk weer! Dit keer schrijf ik (Ella) dit reisverslag alleen. Dit is namelijk omdat ik ga vertellen over mijn vakantie en Romy nu een weekje in Nederland is.

Op vrijdag 27 april kwamen dan eindelijk mijn vader, moeder en zusje aan. Lange tijd had ik hier op gewacht. De laatste paar weken voordat ze kwamen merkte ik aan mijzelf dat ik ze nog veel meer mis en dat het eigenlijk wel tijd was om ze weer te kunnen knuffelen.
En dat heb ik gedaan. Als verrassing stond ik ze op te wachten op Alicante airport. Heel fijn om ze daar weer te zien. Ze hadden totaal niet verwacht dat ik daar zou staan dus dat maakte het extra leuk!

Opzoek naar de auto die we een week mochten huren en toen op naar Almoardi. Mijn huisje laten zien en daarna doorgereden naar Rojales (spreek je uit als Rogales, had mijn moeder nogal wat moeite mee, haha!) We hadden hier voor een week een huis gehuurd. Die vrijdag hebben we lekker uitgerust en heel veel spelletjes gedaan. Ja, dat is de familie Beenen.... Spelletjes, spelletjes en nog meer spelletjes. Aangezien iedereen mega fanatiek is en iedereen wil winnen vliegen de kaarten meestal aan het einde van het spel door de kamer haha!

Zaterdag had ik samen met alle studenten een jeepsafari. Hierbij was Romy er ook nog. Die dag werd georganiseerd door Estudiantes Costa Blanca. Het was een super leuke dag met iedereen en door die dag ben ik ook een beetje mijn angst voor steile wegen af, haha. (doodsangsten uitgestaan in de jeep)
Zondag heb ik aan mijn familie stage laten zien. Mama werkt in Nederland zelf ook in de zorg en schrok van wat ze hier zag. Ik denk dat ik sommige dingen niet eens meer gek vind omdat het hier niet anders kan. Tegen de middag haalde we Romy op. Die bleef een nachtje bij ons slapen. Samen met haar zijn we naar Torrevieja geweest. Naar een meer met roze water. Ook was hier heel veel zout aanwezig. Vervolgens een terrassje gepakt in Torrevieja en daarna weer richting Rojales.

Dinsdag zijn we naar Guardamar geweest. Dit is een stad ongeveer 15 min van Almoradí af. In Guardamar heb je een zandstrand met een mooie boulevard. Ook hebben we hier een mooi park bezocht met oa. schildpadden en een hele mooie pauw. Ook was het die dag heerlijk weer dus dat was ideaal.

Woensdag een rustig dagje gehad. Heerlijk van de zon genoten, van elkaar en van alle spelletjes.
Donderdag zijn we een dagje naar Alicante geweest. Dat is ongeveer een half uur rijden vanaf hier. We begonnen de dag met het beklimmen van de ''Castillo de santa Barbara''. Ik had die berg zelf al 2 keer eerder beklommen. Het is een pittige klim maar eenmaal boven aan is het echt de moeite waard. Zo'n mooi uitzicht over heel Alicante en de zee. De rest van de dag door Alicante gewandeld, gewinkeld en een heerlijk ijsje gegeten.
Vrijdag was alweer de laatste dag samen. Wat gaat de tijd snel, veel te snel. Vrijdag zijn we naar Benijofar geweest. Hier zit namelijk een Nederlandse supermarkt. We hebben een aantal producten ingeslagen zodat ik in mijn huisje weer genoeg voorraad heb. Vrijdag avond een mooie wandeling gemaakt en nog wat spelletjes gedaan.

Zaterdag was het dan zo ver. Het afscheid was daar! Ik zag er eerlijk gezegd best wel tegenop. Romy is nu een week in Nederland dus ik wist dat ik in een leeg huis terecht ging komen. Papa, mama en Lotte liepen nog even mee naar binnen. Bij het afscheid wat tranen gelaten en toen was het toch echt zo ver. Ze gaan weer naar het vertrouwde kikkerlandje. Aan de ene kant dacht ik, ik wil mee, ik wil mee maar ik weet dat ik dit aankan en kijk hoe ver ik al ben. Ik zit in week 13 en over 7 weken is onze stage al voorbij.

Vandaag maar even wat wasjes draaien, boodschapjes doen en afleidingen zoeken. Morgen begin ik weer met mijn reeks diensten. Een weekje alleen moet ook goedkomen.

Vandaag is het trouwens bevrijdingsdag. Heel gek maar van feestdagen in Nederland krijg je hier niet echt iets mee. Koningsdag voelde hier niet als koningsdag en Bevrijdingsdag ook niet. Maar goed voor iedereen die dit leest maak er een leuke 5 mei van en ik zal wat zon naar Nederland sturen... (Zag dat het al onderweg was)

Hasta luego!

Lots of love,
Ella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Almoradí

Stage Spanje

Wij gaan 5 maanden stage lopen in een privé kliniek in Almoradi

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2018

We gaan naar HUISSSSSSS

22 Juni 2018

Week 20

17 Juni 2018

Week 19

12 Juni 2018

Week 18

03 Juni 2018

Week 17
Ella en Romy

Hallo, Wij zijn Romy en Ella en wij wonen vanaf 1 februari 2018 in Spanje (Alicante, Almoradi). Wij gaan 5 maanden stage lopen in een privé kliniek voor onze opleiding Verpleegkundige niveau 4. Willen jullie op de hoogte blijven van onze ervaring/belevingen? Neem dan gerust de tijd om onze reisblog door te lezen! Wij willen elke week een verslag online zetten. Lots of love, Romy en Ella

Actief sinds 26 Jan. 2018
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 14001

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 29 Juni 2018

Onze 1e week!

01 Februari 2018 - 22 Juni 2018

Stage Spanje

Landen bezocht: