Week 9 en week 10 - Reisverslag uit Almoradí, Spanje van Ella en Romy Beenen en Luttmer - WaarBenJij.nu Week 9 en week 10 - Reisverslag uit Almoradí, Spanje van Ella en Romy Beenen en Luttmer - WaarBenJij.nu

Week 9 en week 10

Blijf op de hoogte en volg Ella en Romy

13 April 2018 | Spanje, Almoradí

Hola,

Week 9 en week 10 zitten er alweer op.

Romy: (Week 9)

Een super leuke week voor ons allebei, deze week had Ella gewoon stage maar ik (Romy) had een week vakantie. Ik keek hier al vanaf het begin heel erg naar uit want mijn ouders, aron, kyra en Niek kwamen langs.
Vrijdag 30 maart was het eindelijk zover. Ik ben 's ochtends met de taxi naar het vliegveld in Alicante gegaan om ze op te halen. Ik was echt super zenuwachtig maaaaaaar het waren leuke zenuwen dit keer.
Toen ik ze eindelijk zag was ik echt blij, opgelucht, verdrietig en nog meer blij in één. (zal foto's toevoegen)
Vanaf het vliegveld zijn we met de bus naar Calpe gegaan. In de bus raakte ik maar niet uitgepraat over mijn verhalen hier in Almoradi.

Na ongeveer 1,5 uur waren we aangekomen in ons hotel. We hadden een super mooie kamer. Ook het weer was heerlijk. Dus hup koffer uitgepakt en naar het zwembad!!!

1 en 2 april was Ella vrij en hebben wij haar opgehaald uit Alicante zodat ze heerlijk 2 daagjes vakantie kon vieren bij ons. We hebben het samen heel erg naar ons zin gehad en wij hebben veel gelachen. Maandag vertrok Ella weer naar Almoradí. Wij hebben haar toen naar huis gebracht en daarna heb ik mijn ouders en Niek ons huisje en de stageplek laten zien. Ze vonden het huisje heel mooi en waren toch echt wel onder de indruk van onze stageplek.

De rest van de week hebben wij vooral veel bij het zwembad gelegen, lekker gegeten en heel veel gelachen. Wat vond ik het fijn om iedereen weer te zien.
Aan al het leuks komt een eind en helaas moest ik vrijdag 6 april weer afscheid van ze nemen. Ik had niet verwacht dat ik dit zo moeilijk zou vinden. Ik denk dat ik het afscheid nog moeilijker vond dan in Rotterdam, toen ik aan deze stage begon. Je bent door de vakantie helemaal uit het stage ritme en je familie gaat weer naar de vertrouwde omgeving dus dan is het echt serieus heel moeilijk om afscheid te nemen.
Toen ik thuiskwam had ik het heel moeilijk. Gelukkig stond Ella daar om mij even te troosten en er voor mij te zijn. Ik had niet verwacht dat ik het afscheid zo moeilijk zou vinden. Op naar week 10! Dan zijn we gewoon alweer op de helft. Over 3 weken ga ik voor een weekje naar Nederland en dan zie ik iedereen weer, daar heb ik echt heeeel veel zin in.


Ella: (Week 10)

In week 9 had ik veel stage gelopen. De ouders van Romy waren een weekje op bezoek dus ik was een week alleen. Ik had verwacht dat ik het heel moeilijk zou vinden maar het is mij gelukkig meegevallen. Ik ben elke dag gaan sporten en heb voor veel afleiding gezorgd zodat ik zo min mogelijk kon gaan piekeren. Piekeren was deze week eigenlijk ook helemaal niet de bedoeling want in week 10 zijn 2 vriendinnen van mij langsgekomen. Ze zijn van 7 tot 12 april langsgekomen. Ik heb ze heel veel van hier laten zien. Mijn huisje, de supermarkt, de cafe's en mijn stageplek. Maandag zijn we een dagje naar Torrievieja geweest! Het is een mooie stad aan de kust. Helaas was het weer iets minder maar dat mocht de pret niet drukken. Wij hebben het erg naar ons zin gehad.
Dinsdag zijn we een dagje naar Guardamar geweest. Een dagje genoten van de zon op het terras en mega veel gelachen samen. Woensdag was alweer de laatste dag samen. Omdat Romy ook vrij was die dag besloten wij samen naar Alicante te gaan. Alicante is een super grote stad ongeveer een half uur hier vandaan. We hebben gewinkeld, een berg beklommen en terrasjes gepakt. Echt genoten van het samen zijn.
Aan het einde van de dag besloot een van mijn vriendinnen om een Piercing in haar oor te zetten. Met zijn vieren hebben wij bijna in onze broek geplast van het lachen. Ze wist namelijk niet dat het zo veel pijn ging doen en daarom zat ze te gillen in de stoel. De hele tatooshop moest lachen en wij konden het niet meer droog houden. Heb nog nooit zo veel gelachen, haha!

Aan het einde van die dag zijn wij samen uit eten gegaan! Daarna was het voor hun alweer tijd om de koffers in te pakken en te genieten van het laatste nachtje in Spanje. Donderdag vertrokken ze weer naar het koude kikkerlandje. Ik ben mijn vriendinnen heel erg dankbaar voor het feit dat ze zijn langsgekomen en ik heb echt super veel gelachen.

Het afscheid was wel even lastig. Het feit dat hun weer terug gaan naar de vertrouwde omgeving waar ik over 10 weken pas weer heen kan gaan vond ik wel even moeilijk.

Leuk feitje: Vanavond (vrijdag 13 april) mogen wij een kruisje zetten bij week 10. We zitten gewoon op de helft van onze stage. Hoe snel is dit gegaan. We kunnen ons week 1 nog herinneren en vanaf morgen begint week 11 alweer!

Dit weekend gaan wij maar is heerlijk genieten van het mooie weer! Zondag word het hier 27 graden dus na stage gaan wij heerlijk van de zon genieten en bruin worden. Romy is inmiddels echt niet meer te herkennen. Bewoners op stage keken ervan op hoe bruin ze is geworden (nu ze terug is van haar vakantie). Oja van Ella zeiden ze trouwens dat ze ook al heel bruin was want normaal was ik altijd zo bleek, en bedankt, haha. (Ik zie het maar als een compliment)

Dit verslag bestaat dus uit 2 weken. Dit komt dus omdat de laatste 2 weken vol zat met bezoek en wij hierdoor geen tijd hadden om een verlag te typen.
Er zijn nog foto's bijgevoegd van Romy haar vakantie met haar familie en foto's van de week van Ella met haar vriendinnen.

En nu gaan wij genieten van onze Ferrero Rochers, want die mochten wij van onszelf eten als wij op de helft maken (afspraken moet je altijd nakomen, haha)

Hasta luego!

Lots of love,
Ella en Romy


  • 13 April 2018 - 15:33

    Rob Luttmer:

    Toppers ,
    de helft zit erop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Almoradí

Stage Spanje

Wij gaan 5 maanden stage lopen in een privé kliniek in Almoradi

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2018

We gaan naar HUISSSSSSS

22 Juni 2018

Week 20

17 Juni 2018

Week 19

12 Juni 2018

Week 18

03 Juni 2018

Week 17
Ella en Romy

Hallo, Wij zijn Romy en Ella en wij wonen vanaf 1 februari 2018 in Spanje (Alicante, Almoradi). Wij gaan 5 maanden stage lopen in een privé kliniek voor onze opleiding Verpleegkundige niveau 4. Willen jullie op de hoogte blijven van onze ervaring/belevingen? Neem dan gerust de tijd om onze reisblog door te lezen! Wij willen elke week een verslag online zetten. Lots of love, Romy en Ella

Actief sinds 26 Jan. 2018
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 14001

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 29 Juni 2018

Onze 1e week!

01 Februari 2018 - 22 Juni 2018

Stage Spanje

Landen bezocht: